מערכת הדם היא ללא צל של ספק אחת החשובות שיש בגוף, כאשר כל פגם או מחלה במערכת זו עלול לסכן חיים.

הקושי הוא שיש מגוון רחב של מחלות אפשריות, שהאבחון שלהן וגם הטיפול בהן אינם פשוטים. אם ניקח מספר דוגמאות, הטיפולים הקונבנציונליים במחלות כלי דם כוללים תרופות עם תופעות לוואי משמעותיות, בעוד שלטיפולים פולשניים כמו ניתוח מעקפים או צנתור יש סיכונים משלהם.

במצב הזה יותר ויותר אנשים מעוניינים לדעת עוד על הטיפולים הטבעיים, ולרוב גם נטולי הסיכון, במחלות כלי הדם השונות.

המפתח: שמירה על אורח חיים תקין

הרופאים והמומחים האחרים לתחום יטענו בפה מלא כי הדרך המומלצת הטיפול למחלות כלי דם היא מניעה שלהן מבעוד מועד. את המניעה הזו עושים באמצעות הקפדה על אורח חיים תקין. האדם צריך לשמור על שלוות נפש, לאכול מאכלים בריאים ולבצע פעילות גופנית בתדירות ראויה.

לכל מחלת כלי דם יכולים להיות גורמים משלה, אבל חריגה מהדגשים האלה היא ללא ספק גורם סיכון מרכזי. טרשת עורקים לדוגמא עלולה להיגרם עקב תזונה רוויית סוכרים או שומנים, מזון מתועש, עודף משקל, סוכרת, עישון, היעדר פעילות גופנית וכן הלאה.

אפשר לראות שמדובר בגורמים ישירים אבל גם עקיפים, דוגמת מחלות קיימות (לעיתים כרוניות) שמגדילות את הסיכון למחלות בכלי הדם.

הבעיה היא שרבים כיום לא מקפידים על אותו אורח חיים אופטימלי עקב שיקולים כמו מחסור בזמן (שמונע פעילות גופנית) או פיתויים קולינריים לא בריאים הניצבים מולנו בכל עת. מי שסובל מהבעיה, נמצא בקבוצת הסיכון או סתם רוצה להגדיל את השקט הנפשי שלו יכול לבצע את השינויים הנדרשים באורח החיים. קבלת ייעוץ רפואי או תזונתי היא צעד מתבקש.

תוספי תזונה

יש כיום מספיק מזונות שנחשבים למומלצים עבור הסובלים ממחלות שונות בכלי הדם. בין המזונות שרצוי להכניס לתפריט אפשר למנות בירקות המפחיתים את לחץ הדם (למשל בצל, שום או פטרוזיליה), במזונות בהם כמות גדולה של סיבים תזונתיים (חשוב לשתות במקרה הזה מים כדי למנוע התייבשות), וכן חומצות שומן, מגנזיום, אשלגן, סידן, ויטמין C ועוד.

זו הסיבה שחשוב לבצע אבחון מקיף של מדדי הגוף כדי לראות האם יש חוסר ברכיב מסוים שעשוי להסביר בצורה מלאה או חלקית את מחלת כלי הדם שסובלים ממנה. הידע הזה יאפשר הכנסה שלו לתפריט.

לפעמים זה קשה לבצע את השינויים ההדרגתיים בתפריט התזונה, מה גם שלא תמיד פשוט למצוא מקורות מוצלחים של הרכיבים שאנחנו זקוקים להם. כאן יכולים להיכנס לתמונה "שחקני החיזוק", בדמותם של תוספי תזונה או צמחי מרפא.

לכל מוצר שכזה יכולים להיות תפקודים אחרים, אותם חשוב להתאים לבעיה הספציפית שהאדם סובל ממנה. בהרבה מקרים מטרת העל היא להגדיל לדוגמא את הפעילות הנוגדת את החמצון והדלקות.

טכניקות הרפיה

כפי שציינו קודם לכן, יש קשר ברור בין האופן בו האדם חי את חייו – גם מבחינה נפשית – לבין המצב הגופני שלו, לרבות הסיכון למחלות בכלי הדם. מחלות אלה עלולות להתפתח בסביבה מתוחה, ולכן ההמלצה היא לנסות להיות רגועים ככל האפשר.

הבעיה היא שזה לא תמיד פשוט על רקע הלחצים המקיפים את כולנו וההתמודדות הנפשית עם הרבה מאד מצבים.

מי שלא מצליח לשנות את אורח החיים שלו באופן עצמאי יכול להיעזר בשיטות מתחום הרפואה האלטרנטיבית המשמשות לצורך זה: טיפולי מגע, יוגה, מדיטציה, טיפולים בשיטת הדמיון המודרך וכן הלאה. לא קשה למצוא מומחים שמעבירים שיעורים או אימונים בתורות החשובות האלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *