ניתוחי הגדלת חזה נעשים נפוצים יותר ויותר וכבר לא מדובר בניתוח השמור לאלפיון העליון בלבד. ניתוח הגדלת חזה אינו מיועד רק לנשים שאינן מרוצות מן הנתונים הטבעיים שלהן, אלא גם לנשים אחרי לידה, תקופת הנקה ארוכה וכמובן נשים שמתקרבות או כבר עברו את גיל המעבר.

לפני שניגשים לתהליך, חשוב להיוועץ עם כירורג מקצועי או אפילו שניים כדי להבין מהן המשמעויות של הניתוח ולקבל מענה על שאלות שבוודאי יעלו בראשך. מידע נוסף על תהליך הניתוח להגדלת חזה, תוכלי לקרוא כאן. 

אילו סוגים של שתלי סיליקון קיימים – ואיזה סוג יתאים לך?

כיום קיימים שני סוגי שתלים עיקריים בהם משתמשים להגדלת חזה:

1. שתלי סיליקון עגול – אלו יכולים להיות בעלי פרופיל נמוך או גבוה.

שתל עגול בעל פרופיל גבוה ממלא את החלק העליון של החזה ולכן המראה שלו נראה פחות טבעי. יחד עם זאת, הוא מזכיר את החזה של דוגמניות ושחקניות או חזה שנמצא בתוך חזיית "פוש אפ".

שתל עגול בעל פרופיל נמוך הוא שתל בו החלק התחתון של החזה הוא מלא יותר ולכן בולט לעומת החלק העליון. זהו שתל שהשימוש בו מקנה מראה טבעי יותר.

2. שתלי סיליקון אנטומי

נקראים גם "שתלי דמעות" מכיוון שהצורה שלהם דומה לזו של דמעה או אגס. מזכירים מאוד את החזה הטבעי מכיוון שהשתל צר בחלקו העליון והולך ומתרחב בהמשך. יש לדעת שהשתלים האנטומים מוצקים יותר מהעגולים עקב צפיפות הג'ל הגבוהה יותר.

איך מתבצע ניתוח הגדלת חזה, והיכן מבצעים את החתך?

את החתך אפשר לבצע בבית השחי, מתחת לשד בקו התחתון של החזה או בגבול התחתון של העטרה. מיקום החתך נקבע על ידי הרופא המנתח בהתאם לנתוני החזה הטבעיים.

מיקום השתל

את השתל ניתן למקם מעל שריר בית החזה או מתחתיו. הבחירה באיזה מיקום להשתיל את השתל תלויה באיכות ועובי רקמת החזה, היסטוריה של סרטן השד במשפחה ואפילו מידת הפעילות הספורטיבית שאת מבצעת.

השתלה מעל שריר בית החזה מתאימה לנשים אתלטיות, ההחלמה מהירה יותר עם פחות כאבים ויש פחות סיכון לדימומים. גם המראה המתקבל הוא טבעי יותר. לעומת זאת, אחוז השד הנראה בממוגרפיה הוא נמוך יותר ולכן אם יש חשש להתפתחות סרטן השד בעתיד, ההשתלה יכולה להיות בעייתית. כמו כן, עלולה להיווצר רקמה נוקשה סביבה השתל (קופסית) אשר תגרום לכאבים או עיוות.

השתלה מתחת לשריר החזה מספקת כיסוי עבה יותר לרקמה הדקה ולכן הסיכויים להרגיש את השתל (ולסבול מכאבים) הם פחותים. כמו כן, אחוז השד הנראה בממוגרפיה הוא גדול יותר ויש פחות סיכוי להתפתחות קופסית סביב השתל. לעומת זאת, תקופת ההחלמה היא ארוכה יותר וצורת ההשתלה מתאימה פחות לספורטאיות.

התאוששות מניתוח הגדלת חזה

בהנחה שלא נוצרו סיבוכים לאחר הניתוח, תקופת ההחלמה היא מהירה יחסית: יש ללבוש חזיית תמיכה מיוחדת בחודש הראשון. כמו כן, יש לגשת למרפאה לפגישות ביקורת לאחר שבוע, חודש ושלושה חודשים מהניתוח. ניתן לבצע פעילות ספורטיבית לאחר כחודש מהניתוח והתוצאה המלאה של הניתוח נראית לאחר חודש וחצי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *