מדריך לבחירת בית אבות

בית אבות- האיכות של שארית החיים

כשנולדנו, היה לנו ברור שאנחנו גדלים לחיים מלאי אפשרויות והמון עניין. עם השנים, האפשרויות התרבו וכל צעד בחיינו נהיה מרגש ומלהיב, מלא דרכים חדשות של התממשות. כעת, שאנו, או שהורינו עומדים מול ההחלטה להכנס לבית אבות, מקום שבו ניתן לבלות את שארית החיים שנותרו באיכות חיים, בנחת ועם המון אהבה, ישנו מגוון שמסנוור את עינינו. האם נוכל להבחין בין בתי האבות במבט מרפרף?

 במבט מרפרף אולי לא נוכל, כי דרושה עבודת מחקר מקיפה, ביקורים והכנת השטח מראש, לפני העלייה על הקרקע. וכשלא כמו בתקופת חומה ומגדל, כאן הגוף פחות סלחני, הנפש לא סבלנית יתר על המידה, וחשוב שיהיה לנכדים מקום נעים ואורירי שבו יוכלו לבקר בנועם. אחרת לא יגיעו לביקורים, וזאת, כידוע, אחת מדרכי הריפוי העיקריות של העולם החג במעגלים, הילדים הרכים שמבשרים התחלה חדשה ומרככים את עוצמת הפחד מפני הסוף שמגיע בעצלתיים.

כיצד לבחור בית אבות טוב?

בית אבות טוב, בראש ובראשונה, חייב להיות באיזור המבוקש. אפשרי שבית אבות מסוים יהיה במרחק רב מאיזור המגורים, אך הוא נעים ואיכותי, ועלותו מתאימה לדרישות, ואלו יהיו נסיבות מקלות בעניין, אך לרוב, הקרבה לאיזור המגורים של המשפחה המורחבת הוא הכרחי.

הקרבה לאיזור המגורים המקורי של האדם שעובר להתגורר בבית האבות פחות משמעותי, מכיון שהוא לא בהכרח יפגוש שם את חבריו או מכריו הקרובים. המשפחה עשויה לשאת בנטל של נסיעות ארוכות ומורכבות מבחינת אורח החיים, וזה עשוי לפגום באיכות הביקורים ובתדירותם.

חשוב אם כך שכל בחירה של בית אבות, מקסים ככל שיהיה, יהיה באיזור הרצוי בארץ, או אפילו בתוך עיר מסוימת.

 בית אבות זה לא עניין זול

בנוסף, ניתן לשים אל מול העיניים את עלות בית האבות, נמוכה או גבוהה ככל שתהיה, היא צריכה להסתנכרן עם התקציב של הדייר העתידי או עם תקציב בני משפחתו. אין סיבה להשקיע בשארית החיים בחופשה חלומית בסטנדרטים שבהם לא חי הדייר מאז ומעולם. ניתן למצוא בתי אבות בכל הגוונים ובכל הרמות, בטווח מחירים רחב ומותאם לכלל האוכלוסייה. חשוב לסנכרן את המחיר עם האיכות, ולא להתפשר על איכות בית האבות תמורת מחיר נמוך מדי, אלא להקפיד על הוד והדר בבואך לבחור מקום מגורים סיעודי זה.

זכרו כי  בית אבות שונה מדיור מוגן – דיור מוגן מיועד לדיירים עצמאיים לחלוטין. להרחבה: אפשרויות טיפול בקשישים


מחשבון מחירי בתי אבות

בית אבות – הצוות עושה את המקום

אין ספק שהצוות עושה בית אבות למקום אידיאלי או שאיננו, עבור הלקוח, שהינו הדייר העתידי, ומשפחתו. צוות סיעודי מורכב מאחים ואחיות, רופאים מטפלים, עובדות סוציאליות ואף מעוזרות ומטפלות לאל השכלה פורמאלית, אך לרוב, חשובות ביותר לרווחתו של הדייר.

כל דייר מקבל את מירב תשומת הלב מהצוות הסיעודי, בשל הצורך לדאוג לרווחתו, בריאותו ואושרו הנפשי. כשהדברים אינם כראוי, יש בכך ליקוי, שמסב סבל לדייר ולמשפחתו, וראוי לבדוק את הצוות בבואך לבדוק את בית האבות כולו.

צוות מסור ואדיב יסב לדייר הנאה ורווחה לקראת ימי הזקנה שלו, איכות חיים שאינה נמצאת מחוץ לכתלי בית האבות, ויש בכך תמורה גבוהה. צוות שאינו מצליח להתעלות על דרישותיו הבסיסיות של הדייר, ומגיש עזרה פשוטה בלבד, לקיום יום רגיל בחייו של כל דייר ודייר, עשוי להעציב את הדייר, ואף לפגום בבריאותו הפיזית והנפשית כאחד.

רוצים ללמוד יותר על תהליך הכניסה לבתי אבות? איך מבצעים את הבחירה הטובה ביותר? כל המידע לפי שלבים באתר www.eshelinfo.org.il