נשירת שיער – סוגי טיפולים

נשירת שיער אינה תופעה נעימה והיא גורמת לתסכול רב אצל הסובלים ממנה. מלבד ירידה בתחושת הביטחון העצמי אצל המטופל, ישנה גם ירידה בהרגשה הכללית החיובית אצל הסובלים ממנה, וזאת מכיוון שנשירת השיער מצביעה לרוב על בעיה פנימית יותר ולא רק על בעיה קוסמטית. טיפול בנשירת שיער אינו אחיד לכל הסובלים מהתופעה. הסיבה לכך היא, שהגורמים לנשירת שיער משתנים אצל כל מטופל.

נשירת שיער קוסמטית

נשירת שיער קוסמטית כפי שנמסר מאתר hair.org.il – נשירת שיער נגרמת כתוצאה מהסבת נזק לשיער: שימוש תכוף בחומרים כימיים שונים, כגון חומרי הבהרה או החלקה עלול להחליש את שורשי השיער ולגרום לנשירה מוגברת. אפשרות נוספת היא שימוש במוצרי שיער שונים, המכילים חומרים, המעוררים רגישות אצל המשתמש.

במקרה כזה, יש להפסיק באופן מידי את השימוש בתכשירים המדוברים ובכימיקלים השונים ולהתחיל בטיפול משקם לשיער, המבוסס על הזנתו בחומרי לחות, שימוש בתמרוקים על בסיס צמחי וכאלה שאינם גורמים לאלרגיות והזנת עור הקרקפת בוויטמינים ייעודיים. מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי לצורך קבלת טיפול מועיל.

כדאי לבדוק גם את אפשרויות הטיפול הקוסמטי הנטורופתי והטבעי להפסקת הנשירה. נטורופתים רבים מודעים לסגולותיהם של צמחי-המרפא במניעה ובטיפול בנשירת-השיער והגישה הטיפולית שלהם היא הוליסטית ותיטיב גם מערכות הגוף השונות, לתמיכה כוללת ולהטבת המצב.

טיפול תזונתי

במקרים של נשירת שיער הנגרמת כתוצאה ממצב בריאותי כללי לקוי או כתוצאה משינויים הורמונליים, מומלץ מאוד לעבור לדיאטה מזינה ועשירה בירקות ופירות. תזונה נבונה, שנמנעת מפחמימות ריקות וממזון מעובד ועתיר בשמנים וסוכרים, תיצור שינוי משמעותי בהתמודדותו של הגוף עם החוליים התוקפים אותו ועם השינויים ההורמונליים השונים.

הטיפול התזונתי יכלול, בין השאר, נטילת תוספי מזון רלוונטיים ותגבור הוויטמינים והמינרלים בגוף. במיוחד יש לבדוק האם הגוף סובל ממחסור באבץ, ברזל, חלבונים, חומצות-אמינו וויטמינים A, B, D ו-E.

גם צמחי מרפא שונים יעילים בטיפול בנשירת השיער. בין צמחי המרפא המועילים ניתן למצוא את הסרפד ואת שן-הארי. על מנת לקבל תמציות יעילות לטיפול בנשירת השיער באמצעות צמחי מרפא, כדאי לפנות למטפלים המתאימים.

הטיפול התרופתי

בתי-המרקחת ורופאי-העור ממליצים לא פעם על נטילת תרופות ייעודיות לטיפול בנשירת השיער, בין זו הגנטית ובין זו הנגרמת מסיבות אחרות. ישנן כמה מותגים הנפוצים לטיפול בנשירת שיער גנטית, בעוד טיפול בנשירת שיער הנגרמת כתוצאה מבעיות בריאותיות עשוי להיות מטופל בסטרואידים ובתרופות אחרות.

הטיפול הכירורגי

במקרים חמורים של נשירת שיער, שאינה מגיבה לאף אחד מהטיפולים הנשכרים לעיל, קיימת האפשרות לטיפול כירורגי, שמטרתו להיטיב את מצבו הנפשי של המטופל. הטיפול הכירורגי לנשירת שיער כולל השתלת שיער באזורים הדלילים מחד, והסרה של אזורים פגועים בקרקפת מאידך. המטרה היא לנסות ולעודד את הקרקפת להתחדש ולהצמיח שיער בריא במידת האפשר, אולם אפשרות זו אינה מצויה בשימוש נרחב עדיין. ביצוע הליך השתלת שיער היא הפתרון הנפוץ יותר למקרים של נשירת שיער חמורה, שאינה מגיבה לטיפולים אחרים.