מכשיר שמיעה למבוגרים

עם העלייה בגיל יש ירידה גורפת בתפקוד המערכות בגופינו: מערכת שיווי המשקל, מערכת הראייה, שינויים בתפקוד המוחי וירידה גם במערכת הטעם והריח ירידה באיכות השמיעה הינה חלק מכל אלה. למעשה, קרוב ל- 10% מכלל האוכלוסייה המערבית סובלים מבעיות בירידת השמיעה.

ירידה זו אינה חייבת לפגוע באיכות החיים. לקבל טיפול ולמצוא את הפתרון המתאים ביותר לשפר את השמיעה מונע את בדידותכם החברתי ומעלה את יכולת התקשורת בניכם לבין משפחתכם, חברכם והסביבה. שיקום השמיעה בגילאים מבוגרים אינו פשוט אבל בעל חשיבות רבה. איכות חייך תיפגע כאשר ליקוי השמיעה לא יטופל כראוי. מאתר כולי אוזן המתמחה בנושא מכשירי שמיעה למבוגרים נמסר לנו המידע הבא:

ברוב המקרים ירידת השמיעה הינה הדרגתית ויתכן כי בשלביה הראשונים בכלל לא נדע להצביע על הבעיה כבעיית שמיעה שמתפתחת.

הפתרון הנגיש והמוכר ביותר בעולם ליקויי השמיעה בכלל ובליקוי שמיעה קשישים בפרט, הינו מכשיר שמיעה.

איך תבחינו ששמיעתכם יורדת:

האם בשיחה עם אדם חדש אתם נאלצים לבקש ממנו לחזור על דבריו?

האם אנשים נשמעים לכם לא ברורים ודברם נשמעים כמלמול חלש?

האם אתם מתקשים להבין את מי שמשוחח אתכם טלפונית?

האם אתם נוטים להתקרב למקור רעש כלשהו לדוגמא טלוויזיה או רדיו?

כל אלו יכולים לרמז על ליקוי שמיעה בדרגות שונות. חשוב להיעזר בייעוץ של מומחה בתחום על מנת להבין את רמת הליקוי, ישנן כמה רמות וטיפול שונה לכל אחת מהן. כמובן שקבוצת הגיל אליה אתם משתייכים אף היא קריטריון באבחון ובסוג הפתרון.

בחירת מכשיר שמיעה

על אף הליווי המסור שניתן לכם מאנשי מקצוע בתחום (קלינאי תקשורת לדוגמא ) חשוב שתכירו מספר נקודות חשובות בבחירת מכשיר שמיעה מתאים עבורכם:

  1. וודאו שלמכון יש אישור בינלאומי- "תו תקן הנקרא ISO 900  והוא ניתן על ידי מכון התקנים ומעיד על כך שהמכון שומר על רמת שרות ואיכות גבוהה.
  2. ערכו בדיקת שמיעה שתאבחן בצורה מקסימאלית את רמת ליקוי השמיעה.
  3. חקרו לימדו ומצאו את סוגי המכשירים שמוצעים היום. נכון שחוות דעתו של המומחה היא זו שתיתן לכם תמונה מצב ברורה יותר אך אין אתם מכירים את עצמכם יותר מכל אדם אחר וחוות דעתו של המומחה על בעיית השמיעה שלכם היא רק חלק מתהליך ההכרות שלכם עם העולם הזה וחשוב שתוכלו לבדוק בעצמכם האם מכשיר זה אכן עונה על צרכיכם האישיים.
  4. תקופת ניסיון בעבור אחד המכשירים שבחרתם היא קריטית על מנת לוודא שזהו אכן המכשיר המתאים היותר עבורכם. ישנם הרבה סיטואציות שבהן נבחנת תוצאת השיפור שהמכשיר אמור להקנות לכם. נסו אחד או שניים על מנת להבטיח את הצלחת התהליך.
  5. טיפול בליקוי שמיעה שקיים בשתי האוזניים מחייב שימוש בשני מכשירים ויש צורך לאבחן כל אוזן בנפרד על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר. שימוש בשני מכשירי שמיעה משפר משמעותית את יכולתכם להבין דיבור ואף להתגבר על רקעי הרעש.

זכרו כי לאחרונה הוענק מכשיר שמיעה בחינם לקשישים – כך ששיקול כלכלי כבר אינו מהווה סיבה שלא לרכוש מכשיר שמיעה.

לסיכום, חשוב לדעת כי מכשירי שמיעה הינם חלק מאביזרי עזר שונים הניתנים לרכישה בעלות לא גבוה וידידותיים לשימוש. לדוגמא, טלפון ביתי מיוחד עם הגברה המצלצל בקול רם בליווי הבזקי אור. זכרו, שיקום שמיעתי מלא כולל בדרך כלל יותר מרק מכשירי שמיעה.

למידע נוסף:  זכאות קבלת מכשיר שמיעה חינם למבוגרים מכח התיקון לסל הבריאות.