סובלת מקנדידה? כך תטפלי בה בדרכים טבעיות ללא תרופות

קנדידה היא  פטרייה שנמצאת בגוף האדם, לקנדידה יש 150 זנים. מדובר על פטריית שמרים שנמצאת במעי הגס. ניתן למצוא אותה על חלקים בעור, בחלל הפה ובגרון ובנרתיק.

תפקידה של הקנדידה במערכת הגוף עדיין אינו ברור אך הרופאים סבורים כי היא גורמת לתחלואה. הסכנה אצל נשים  היא כאשר הקנדידה מופיעה בנרתיק. גירודים, הפרשות ועקצוצים הם הסימנים שמדובר בפטרייה. לפעמים היא מתפרצת ללא סיבה, אך במקרים רבים היא מתפרצת כאשר האישה נוטלת אנטיביוטיקה, מה שמגדיל את הסיכויים להתפתחות הפטרייה.

כדאי לנשים שסובלות מקנדידה או שנוטות לתסמינים של הפטרייה, להימנע ממאכלים מתוקים וסוכר שכן, מאכלים עם סוכר, גורמים לקנדידה להתפתח בנרתיק. הקנדידה נשלטת ע"י המערכת החיסונית, אך כשהמערכת החיסונית חלשה, הקנדידה עשויה להתפרץ. מומחים לנטורפתיה, ממליצים על שיטות שונות לריפוי של הפטרייה בדרכים טבעיות יותר.

הקשר בין קנדידה במעיים לקנדידה בנרתיק

מחקרים של רופאים הוכיחו, כי מי שסובלת מפטריית הקנדידה במעיים, תסבול גם מקנדידה בנרתיק. תופעות של בטן נפוחה, אי נוחות כללית, עייפות ומתח, הם אלה סימנים של נשים שסובלות מקנדידה גם במעיים.

בשל הקרבה של פי הטבעת לנרתיק, נגרמת התופעה של קנדידה גם באזור זה. הטיפול המומלץ ביותר של נטורופתים, הינו שילוב של תזונה נכונה לסובלים מקנדידה, כך שמונעת מפטריית הקנדידה להתפרץ. למשל תזונה נטולת שמרים וסוכר ושימוש בצמחי מרפא שמחזקות את מערכת החיסון.

טיפול יעיל וטבעי בקנדידה

תמצית של קליפת רימון, הוכחה כיעילה למניעה של הקנדידה. החומצה האלג'ית, המצויה ברימון יכולה למנוע מהקנדידה להקים מושבה. כמות גדולה של חומצה זו, פשוט מחסלת את הפטרייה. גם כורכום הינו יעיל למניעה של הפטרייה.

הכורכום הוא נוגד דלקות חזק, מנקה את כלי הדם  והכבד משומנים. יש לחזק את מערכת החיסון. יש לשלב תזונה נכונה כגון אכילת יוגורט שיש בו חיידקים ידידותיים, צמחי מרפא ותוספות מזון, יכולים להשפיע טוב ולמנוע מהקנדידה להתפרץ.

לאחר תקופה של כמה חודשים, כבר ניתן יהיה לחזור לתזונה מאוזנת. גם אכילה של שן שום אחת מדי יום, תעשה פלאים, כך שיש לאכול שן אחת ביום של שום, מה שימנע את הישנות הקנדידה במערכת הגוף.

השיטות לאבחון הקנדידה

אישה שסובלת מפטריה וגינאלית, חייבת לבצע בדיקת מעבדה בכדי לוודא באופן מוחלט, כי מדובר בקנדידה ולא בפטרייה וגינאלית אחרת, כמו טריכומונס ,כלמידיה, או טרכומטיס. יש לדעת כי קיימים פרזיטים שונים יכולים לגרום לפטרת בנרתיק. ברגע שאבחנתם, כי אכן מדובר על קנדידה, יש לדעת כי הטיפול אינו פשוט ודורש מהמטופלת ביצוע שינויים באורח החיים.

רופא נשים מומחה יבדוק, מדוע הבעיה נשנית ומה הסיבה שאיברי המין מספקים סביבה נוחה של התרבות פתוגנים שליליים. באמצעות אבחון נכון ניתן לזהות את הפתוגן ואת הגורמים שמאפשרים לו לשרוד בגוף. נשים שסובלות באופן כרוני מקנדידה, חייבות להימנע מאכילת פחמימות כמו: שמרים, סוכרים שכוללים פירות, בצקים מקמח לבן ועוד.

שיטות  טבעיות להיפטר מהקנדידה

ישנם תוספי תזונה שמכילים שמנים אתריים למיגור הפטרייה ולפירוקה המוחלט. תוסף כמו קנדיצידין, וייסט גארד אלה הם תכשירים שמכילים את השמנים הללו בקפסולה. חל איסור לשתות שמן אתרי ישירות ולכן יש לרכוש קפסולות אלה בבתי הטבע.

השמנים האתריים, עוברים דרך מערכת הלימפה לכל תאי הגוף ומחסלים את הקנדידה באופן רב מערכתי. גם שימוש חיצוני כמו שימוש בשמן עץ התה יעיל לפטרייה ואגינלית. ניתן גם לעשות שימוש עם שטיפת כלורופיל או חומץ וכן, החדרת יוגורט לנרתיק, מה שירגיע את הגירוי.

שיטה נוספת לטיפול טבעי בקנדידה היא באמצעות אבחון וטיפול במכשיר הבוחן יותר מ600 איברים בגוף ויכול לאתר במהירות, תוך 8 דקות בלבד את מקור הבעיה. לאחר מציאת מיקום הקנדידה וחומרתה, ניתן טיפול נטורופתי להחזרת החיים המאוזנים והשבת השקט במערכות הגוף.