ניתוח להגדלת הסנטר

מראה הפנים מלפנים ומהפרופיל הוא אולי החלק הבולט ביותר במראה החיצוני שלנו. צורת הפנים וחלקי הפנים השונים היא שמשפיעה יותר מכל על האסתטיקה של מבנה הפנים. אחד החלקים בפנים שהם בעלי השפעה מכרעת על צורת הפנים הוא הסנטר. סנטר מעוצב ובולט משדר עוצמה, נחישות וביטחון עצמי. סנטר נסוג משדר חולשה ואפילו מבגר. בשנים האחרונות חלה עלייה במספר האנשים הפונים לביצוע ניתוחי עיצוב הסנטר ובראשם הגדלת סנטר. על הסיבות להפיכתו של ניתוח זה לפופולארי כל כך ועל הפרוצדורה הכרוכה בביצוע הניתוח, במאמר הבא.

מדוע הפכו ניתוחי הגדלת סנטר לכל כך פופולאריים בשנים האחרונות?

הנהירה ההמונית לביצוע ניתוחים להגדלת הסנטר בשנים האחרונות, הביאה את המומחים לתהות על הגורמים לתופעה. הסתבר כי האינטרנט והפייסבוק הפכו אותנו למודעים הרבה יותר למראה פנינו. מאז כניסת מצלמות הוידאו למחשב הביתי, וכניסת הפייסבוק לעולמנו שחשף את מראה פנינו על צג המחשב, הפכנו כולנו למודעים יותר למראה פנינו ולאופן שבו אנו נראים על ידי אחרים. אנשים רבים לא אוהבים את מה שהם רואים על מסך המחשב ומעוניינים לבצע שינוי כדי לשפר את מראה פניהם. העובדה שצילומי דיוקן רבים נעשים בפרופיל, גרמה לרבים לרצות לשפר את מראה הפרופיל שלהם, כאשר בין האיברים המשמעותיים במראה הפרופיל נמצא הסנטר.

גורם נוסף המשפיע על הפופולאריות של ניתוחים אלה הוא הפופולאריות שלהם בקרב סלבריטאים, וחשיפתו של הקהל הרחב למראה הפנים המשופר של הכוכבים לאחר הניתוח.

מסתבר שאנשים רבים המעוניינים בניתוח אף לשם יצירת אף קטן יותר, זקוקים למעשה לניתוח הגדלת סנטר. סנטר קטן ונסוג מגדיל את מראה האף, ואילו סנטר בוטח וגבוה, מחזיר את האף לפרופורציות הרגילות.

כיצד מתבצע ניתוח הגדלת סנטר?

ניתוח הגדלת סנטר הינו ניתוח כירורגי מתחום הכירורגיה הפלסטית. הניתוח כולל החדרת שתל המגדיל את הסנטר. את השתל ניתן להחדיר דרך הפה כדי להסתיר את החתך שנוצר בניתוח לשם החדרתו. לחילופין ניתן להחדיר את השתל דרך פתח שפותח המנתח מתחת לסנטר. השיטה של החדרת השתל מתחת לסנטר גורמת לצלקת קטנה אך בלתי מורגשת. הצלקת מתמזגת עם הקמט הטבעי הנמצא במקום זה. אנשים שעברו ניתוח להגדלת סנטר בשיטה של החדרת השתל מתחת לסנטר טוענים שהצלקת נראית כמו סימן שנושאים אנשים רבים ש"פתחו" את הסנטר בילדותם.

מידע נוסף באתר plastic-surgeon.co.il

השתל עצמו הוא שתל שעשוי מסיליקון קשיח, והוא בטוח לחלוטין לשימוש. בניגוד לשתלי סיליקון נוזלי, אשר נודעו בכך שהם עלולים להיות מסוכנים, עקב סכנת הדליפה של הסיליקון והתפשטותו בכל חלקי הגוף, הרי שהסיליקון הקשיח הינו בטוח לשימוש, הוא יציב וקבוע ואין כל סכנת זליגה או התפשטות של החומר. עם זאת, אחת לכמה שנים יש לבצע ניתוח חוזר לשם החלפת השתל.

כמה זמן אורך הניתוח ומה המשמעות הכספית שלו?

ניתוח להגדלת הסנטר נחשב לניתוח קל, ואורכו הממוצע הוא בין 30 ל 40 דקות. לאחר הניתוח הסנטר נשאר חבוש למשך כמה ימים. במהלך ימים אלה מומלץ להימנע מאכילת מזון מוצק. כמו כן יש לערוך שטיפות קבועות של הפה לשם חיטוי ומניעת זיהומים.

ניתוחי הגדלת סנטר, כמו כל ניתוח פלסטי, אינם ניתוחים זולים. עלותו של ניתוח כזה בממוצע הינה כ 10000 ₪, תלוי בשמו ובמידת הפרסום של המנתח.

ניתוח סנטר נחשב לניתוח קל המשפר במידה ניכרת את מראה הפנים.

פעמים רבות לשיפור מושלם של הפרופיל ממליצים הרופאים והמנתחים הפלסטיים על ביצוע ניתוח משולב של הגדלת סנטר בנוסף לשיפוץ האף. עלותו של ניתוח משולב של אף וסנטר יחד עשויה לעלות 20000 ₪ ואף יותר. ההחלמה מניתוח מורכב זה הינה ארוכה יותר.