הסרת שיער באמצעות לייזר הינה אחת השיטות הקוסמטיות הנפוצות ביותר. בשיטה זו משתמשים בקרן לייזר (קור אור מרוכזת ביותר) החודרת באופן סלקטיבי לתוך נקבוביות העור. חדירת קרן הלייזר גורמת להרס השערה הנמצאת בתוך הנקבובית ובכך-להסרתה. ישנם מספר סוגי לייזר שונים הקיימים כיום בשוק.

טיפולי לייזר נוספים מאפשרים להסיר קעקועים בצורה מוצלחת. לרוב לקוחות המבקשים להסיר שיער באמצעות לייזר ידרשו מספר טיפולים כדי להפטר מהשיער הבלתי-רצוי. כמו כן, ההסרה אינה לצמיתות ברוב המקרים, למרות הפרסומות המטעות.

מכיוון שטכניקת הסרת שיער זו הינה פופולרית מאוד וישנה אפשרות תאוריתית של טיפולים בידי אנשים שאינם מוסמכים לכך, יש לוודא כי המבצע שלה אכן מוסמך לבצע אותה. בקשו לראות תעודת הסמכה והתייעצו עם קרובים וחברים לפני בחירת מקום ומטפל. כמו כן, יש לדעת מראש כי שיער בהיר ושיער שיבה אינו מוסר בעזרת לייזר. טיפול לקוי באמצעות אדם לא מיומן, ציוד לא מתאים וללא בדיקה מראש עלול להוות רשלנות רפואית

תמיד יש סיכונים

כמו עם כל טיפול בידי לייזר, סיבוכים עלולים להתפתח עם הסרת שיער באמצעות לייזר. הן המבצע והן המטופל צריכים להיות מודעים לסכנות הטמונות בביצוע הפעולה, לזהותן נכונה במידה והן מתפתחות ולטפל בהן נכונה. תופעה שכיחה הקורת הינה אדמומיות ובצקת של נקבובית השיער.

לעיתים, כאב עלול להתפתח לאחר הסרת השיער. בכאב ניתן לשלוט באמצעות אמצעים להורדת חום כגון אקמול וכדומה. כאב בזמן הסרת השיער הינו אינדיקציה להפסקת הפרוצדורה ובדיקת המטופל מיידית. ארועים חריגים אחרים, כגון התפתחות שלפוחיות, במיוחד לאחר חשיפה רבה לשמש מייד לפני הפרוצדורה להסרת השיער.

מומלץ כי לאחר הסרת השיער לא להחשף לכמות רבה מידי של שמש במשך שבוע.

לעיתים לאחר הפעולה, יתפתחו שלפוחיות ו/או אדמומיות והתפתחות צלקות באזור בו הוסר השיער. צלקות הנגרמות מכוויות הינן בלתי-נמנעות גם אפילו אם הטיפול הטוב ביותר אפשרי, שכן הנזק לגוף הינו פונקציה של עומק הנזק שנוצר.

במקרה בו מתפתחות כוויות לאחר הסרת שיער בלייזר, מומלץ לנקוט בפעולות הבאות:

1. מרחו משחה בהמלצת רופא על האזור הנגוע. משחה זו תעזור לכוויה לא להתפתח לצלקת בעלת אופי אסתטי לא רצוי.

2. מרחו ג'ל אלוורה להרגעת העור ולגרום לכך שהוא ישאר לח ולא יתייבש.

3. במידה וישנם כאבים, ניתן להניח קרח על המקום-אך המנעו ממגע ישיר בין הקרח למקום הכוויה. ניתן ואף מומלץ גם ליטול כדור נגד כאבים שניתן להשיג ללא מרשם.

4. פנו אל הרופא המטפל או לרופא עור והתייעצו עימו/ה בנוגע להמשך טיפול בכוויה או צלקת שנוצרה.

לאחר שכוויה נוצרה ולאחריה צלקת, ניתן לטפל בכך באופן שמרני על-ידי תחבושות ומשחות שמטרתן לשלוט בהתפתחות הצלקת או באופן ניתוחי-כגון דרמאברזיה, כיסוי על-ידי שתלי עור וכדומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *