שתיית מים – בר מים

חשיבות שתיית מים

 המים מהווים שני שליש מגופינו ושתייתם הינה דבר חשוב ומומלץ לקיום אורח חיים בריא. לאורך היום אנו אמורים לצרוך לפחות 8-10 כוסות מים בשביל לשמור בריאותינו. אנשים רבים אינם שמים לב לכך שגופם זקוק למים ושותים רק כאשר הם חשים צמא ויובש בפה- דבר המצביע על התייבשות חמורה של הגוף.

אנו עסוקים רוב היום בפעילות חשובה כגון עבודה, פעילויות עם הילדים וכדומה ושוכחים את הצורך הבסיסי של גופינו למים. חשוב לשתות מים לאורך כל היום, גם בשעות העבודה ולכן מקומות עבודה רבים מעמידים בר מים לשרות העובדים. אנשים רבים מחזיקים בר מים גם בביתם כדי להקל על הגישה לשתיית מים רעננים וקרים לאורך היום במטרה להגביר את החשק לשתות.

 חשיבות שתיית מים לשמירה על אורח חיים בריא

 מספר עובדות חשובות על מים:

  • מים עוזרים למנוע מחלות- חוסר שתיית מים בצורה מספקת לאורך זמן מוביל לגרימת מחלות רבות כגון התייבשות, אסטמה, אלרגיות, מיגרנות, לחץ דם ואבנים בכליות. שתיית מים באופן עקבי יכולה לעזור  במניעת מחלות סרטן.
  • מים עוזרים למנוע בחילות- במיוחד בזמן הריון שתית מים מקלה ואף מונעת את תחושת הבחילה המלווה את תחילת ההריון. לכן, במיוחד בזמן הריון חשוב לספק מים גם לאם וגם לתינוק.
  • מונעת שחיקת דיסק בגוף-כאשר הגוף לא מקבל מספיק מים הוא מנצל את המים הקיימים בחוליות ובדיסקות המפרידות בין העצמות. הדיסקות מורכבות בעיקר ממים וכאשר הגוף מנצל את המשאבים הללו מתחילים להתפתח כאבים במפרקים ושחיקת דיסק.
  • עייפות- שתיית מים לאורך היום עוזרת לגוף לחוש עירני וחיוני.
  • עיכול- המים מנקים את הגוף מפסולת, עוזרים לעיכול ותחושת שובע. המים מונעים עצירות וכאבי בטן.
  • מים משפיעים על פעילות השרירים- שתיית מים מונעת את התכווצות השרירים ועוזרת לשרירים לבנות את עצמם. שתיית מים משפיעה על היכולת האירובית, מסת השריר והיכולת שלו לעבוד לאורך זמן רב יותר.
  • מים מונעים בעיות שיניים- שתיית מוצרים מתוקים גורמת לבעיות שיניים רבות. מים עוזרים לנקות את הפה ואף מונעים בעיות שיניים. למים אין ערך קלורי והם מסייעים לשמור על משקל תקין.
  • מניעת הזדקנות- שתייה מרובה של מים עוזרת לעור להיראות צעיר ורענן. המים נספגים בשכבות העמוקות של העור ועוזרים לו לשמור על לחות וכך הוא נשאר בריא יותר לאורך זמן, ללא קמטים ובעל ברק.
  • למים השפעה על הזיכרון לטווח הקצר- ללא מים בכמות מספקת יכולות להופיע בעיות בזיכרון לטווח הקצר, בעיות בחישובים מתמטיים פשוטים ובעיות במוטוריקה.

יתרונותיו של בר מים בבית ובעבודה

בר מים בבית ובעבודה יכול לסייע בשמירת הרגלי שתייה נכונים יותר. המים טריים ובריאים יותר ממי הברז וטעמם איכותי יותר. לכן מעודדים את הרצון לשתות מים. לטעם המים השפעה גדולה על כמות צריכתם.

מבוגרים ובמיוחד ילדים אשר רגישים מאוד לטעמים ימעטו בשתיית מים אם טעמם לא ערב לחיך. לטריות המים מצטרפת הנוחות. בר מים מייצר מים חמים, רותחים, קרים ופושרים באופן מיידי ומהיר. כך בזמן עבודה או בבית, הכנת שתייה חמה אורכת זמן קצר יותר והופכת מהנה יותר. בר מים חוסך את הצורך להחזיק בקבוקי מים רבים במקרר לשתיית מים קרים ולכך יתרונות רבים. מים חשובים מאוד להתפתחותם של הילדים ולכן חשוב להרגילם כבר מגיל קטן לצרוך מים בצורה נכונה. בר מים בבית מקל על הילד לקחת מים לעצמו ומעודד אותו לשתות יותר.