טחורים – מידע לסובלים

 טחורים הינם בעיה אשר פוגעת באופן קשה באיכות החיים. האנשים הסובלים מטחורים, יסבלו לעיתים קרובות מחוסר נוחות בישיבה, בעמידה או בפעילויות אחרות. כמו כן הטחורים מלווים בכאבים ודימומים במקרים קיצוניים. שכיחות תופעת הטחורים עלולה להגיע עד ל- 60% מסך כל האוכלוסייה הכללית. מאתר טחורים  http://www.xn--9dbdc0e.com/ נמסר כי התופעה כה שכיחה עד כי יש האומרים כי 25% מהאנשים יסבלו מטחורים בשלב זה או אחר של חייהם.  אנשים רבים מהססים לפני פנייה לאבחון או טיפול, מפאת הבושה לדבר או להיבדק. הבדיקה, בדרך כלל, תתבסס על מישוש ובדיקה פולשנית ידנית או באמצעות מכשירים אחרים כמו אנוסקופ.

 טחורים? לי?

טחורים יכולים להופיע בכל גיל ללא הבדל מין. הופעתם יכולה להיות קשורה להרגלי חיים כמו למשל תזונה, הריון, חוסר בשתייה, או נטייה גנטית. במקרה של דימומים, גם אם ידוע על קיומם של טחורים, חייב החולה ללכת לאבחון ובדיקת רופא על מנת לשלול בעיות רקע אחרות, כמו סרטן המעי הגס. בזמן האבחון, הרופא יגדיר את רמת החומרה של הטחורים, על פי ארבע הדרגות המקובלות.

הגורמים לטחורים

הטחורים הינם התנפחות של וורידים בפי הטבעת, פנימיים או חיצוניים. כאשר קיימת ונוצרת נפיחות של כלי הדם, הרירית המצפה נדחפת לחלק התחתון של הרקטום ויוצרת את הטחורים הפנימיים. כאשר אספקת הדם לוורידים אלה מופרעת, הם הופכים להיות סגולים, חיצוניים (מחוץ לפי הטבעת) וניתנים למישוש. במקרים קיצוניים יכולה להיווצר פיסורה, שהינה חתך בפי הטבעת. בניגוד למה שנהוג לחשוב, דווקא הטחורים הפנימיים אינם כואבים אך יכולים לגרום לדימום בזמן יציאת צואה. הטחורים החיצוניים יהיו אחראיים על הרגשת השריפה, אי הנוחות וכאבים חזקים.

הופעת טחורים יכולה לנבוע ממספר סיבות. הסיבה השכיחה ביותר הינה התאמצות בזמן יציאות, עקב דיאטה דלת סיבים. הלחץ הנוצר בעקבות היציאה הקשה וההתאמצות, יוביל להתנפחות כלי הדם. טחורים בקרב נשים בהריון הינה תופעה נפוצה. פעמים רבות, יסבלו נשים אלו מעצירות ממושכת והופעת טחורים, הן בתקופת ההיריון והן בזמן הלידה. הרפואה המשלימה גורסת כי לחץ נפשי או מצבי סטרס וחרדה, עלולים אף הם להחמיר מצבים התקפיים או את הופעת הטחורים עצמה בראשיתה.

דרכי טיפול בטחורים

רבים אשר פונים לטיפול בבעיית הטחורים אינם מכינים עצמם לכך שהטיפול בבעיה, הנראית קטנה לכאורה, כרוך גם הוא בכאב וסבל.

קיימות מספר אפשרויות טיפול בטחורים: הטיפול אשר מוצע למקרים קיצוניים הינו ניתוח לקשירת הטחורים. ניתוח זה נעשה בהרדמה מלאה וכרוך בזמן החלמה ממושך לאחריו. לטיפול בזמן ההתקף עצמו, ישנה אפשרות להשתמש במשחות ותכשירי מריחה שונים אשר מורידים את היקף הבצקת והנפיחות. כיום, מציעות המרפאות השונות מגוון גדול של טיפולים חדשניים אשר אמורים לרפא את הטחורים ולהעלימם. מרפאות אלה מתהדרות בכך כי שיטות אלו אינן חודרניות ואינן מלוות בכאב.

רבים מעדיפים לטפל בנושא זה באמצעות הרפואה המשלימה. אנשים אשר יוצע להם טיפול באמצעות ניתוח או אנשים אשר סובלים זמן ממושך ללא תגובה בעקבות לקיחת תרופות, ייפנו לרפואה אלטרנטיבית. כמו כן, פתרון אפשרי נוסף יכול להיות שיפור התזונה ואיזון המרכיבים הכלולים בה, כמו גם הוספת שתיית מים בכמות רבה. באמצעות ייעוץ תזונתי ופעילות גופנית סדירה ישנה אפשרות לשמור על פעילות מעיים סדירה ומניעת עצירות.