שיטות יעילות וטבעיות להעביר כאבי בטן

תלונות על כאבי בטן הן אחת הנפוצות כיום בקרב האוכלוסייה. יש מקרים בהם הכאבים האלה יחלפו מעצמם – למשל כאשר מדובר בלא יותר מאשר קלקול קיבה או מחלה חולפת – אבל לעומתם בשלל מצבים אחרים אנחנו צריכים להיות פעילים יותר.

במילים אחרות: האדם צריך לנקוט בדרכים שונות להעלמת כאבי הבטן, כאשר היצע הפתרונות שמספקת כיום הרפואה המודרנית רחב בכל קנה מידה.

מלבד תרופות וטיפולים מורכבים השמורים למצבים קשים יחסית, הטיפול בבעיה יכול להיות באמצעים טבעיים לחלוטין (ולא, ממש לא רק "תרופות סבתא").

שימו לב להרגלי האכילה

גם אם כאבי הבטן לא תמיד נובעים בצורה ישירה מהאופן בו אנחנו חיים ואוכלים, בהרבה מאד מקרים שינוי שלהם יכול לשפר את המצב. הדגש החשוב הראשון הוא על לעיסה מאסיבית יחסית של המזון לפני הבליעה שלו, מה שיביא לכך שמערכת העיכול תתאמץ פחות.

רצוי להעדיף מספר ארוחות קטנות בהפרשים קטנים ולא ארוחות גדולות פעם או פעמיים ביום, מכיוון שבמצב האחרון מערכת העיכול מתמודדת עם עומס שעלול להביא לכאבים. למרות שזה מפתה או אפילו טבעי, מומלץ לא לשתות במהלך הארוחה – שתייה שכזו מפריע לאופן בו המזון נספג בגוף.

רצוי לאכול כמה שפחות בלילה ולא לשכב אנכית עם תום האכילה. בנוסף יש להקפיד במשך כל שעות היום על פעילות גופנית המביאה לשיפור בפירוק המזון ואופן ספיגתו בגוף.

שיפור ושדרוג התפריט התזונתי

מצב הבטן יכול להשתפר פלאים אם יודעים מה לאכול וממה להימנע. בצד החיובי, רבים ימליצו על קטניות ונבטים אשר כוללים אנזימי עיכול המקלים על האופן בו מערכת העיכול מבצעת את תפקידה.

ככלל, רצוי להעדיף מזון טרי או כזה שהבישול שלו נעשה משך זמן קצר יחסית ובטמפרטורה נמוכה. הסיבה היא שצורת הכנה זו של המזון תביא לכך שכמות האנזימים בו תישאר מקסימלית, הרכיבים התזונתיים יהיו בכמויות משביעות רצון וכאבי הבטן צפויים להיות מופחתים.

ג'ינג'ר הוא אחד הרכיבים הבריאים שניתן לחשוב עליהם, כאשר לסקירה הנוכחית שלו הוא נכנס בשל היכולת שלו לשפר את תהליך העיכול, העובדה שהוא נחשב לאנטי דלקתי וכן הסיוע שלו בהפחתת ייצור הרדיקליים החופשיים מחד ונטרול חומצות הקיבה מאידך.

לשומר ולקמומיל יכולות ידועות של שיכוך כאבים ובהרגעה, ולכן רצוי לחשוב איך לשלב אותם בתפריט – הוספה שלהם לכוס תה חם היא רעיון מוצלח. שמן מנטה מביא להפחתה של גזים ושל התכווצויות, כך שנטילה שלו בין הארוחות עשויה לשפר את המצב.

רכיב מומלץ נוסף הוא לימון, לו כמויות מרשימות של ויטמין C וגם יכולת לבצע המרצה של המיצים במרה. מיץ אלוורה ידוע ביכולות שלו להרגיע את מערכת העיכול ולהאיץ את ההחלמה שלה מזיהומים ומדלקות.

אבקת סודה לשתייה מוכיחה עצמה כפתרון קסם להרבה מאד דברים: הן בכל הנוגע לבריאות והן בתחומים אחרים  (למשל ניקיון). הסודה לשתייה מביאה לשימור מאזן החומציות בגוף ולנטרול זיהומים, שילוב שעשוי להביא לשיפור שמצבים לו בכאבי הבטן, בגזים ובנפיחויות.

פתרון מומלץ אחר הוא להוסיף כף חומץ פתוחים לכוס מים, עם כף דבש. חומץ התפוחים יעיל במיוחד כאשר מקור הכאבים הוא קלקול קיבה או גזים, כאשר היכולות שלו להרגעת ולשיפור מערכת העיכול עשויים להביא להקלה משמעותית על הכאבים.

בהרבה מאד מקרים מומלץ לשקול נטילה של תוספי תזונה, צמחי מרפא או פרוביוטיקה שיכולים להכניס לגוף שלנו את כל מה שאנחנו רוצים שייכנס אליו על מנת שישפר את המצב. לא כל הפתרונות שהובאו כאן מוכחים, ולא כולם מתאימים לכל אחד ולכל בעיה בבטן, אבל בכל זאת אנחנו ממליצים לכם לנסות בדרכים שונות לנצח את הכאבים.

שיטה טבעית ובטוחה לאיתור מקור של כאב בטן

כאבי הבטן הנמשכים זמן רב, דורשים טיפול מיידי. לרוב, לא כדאי להמתין אם כאבי הבטן נמשכים זמן ממושך ורב מידי. קודם כל, חשוב ללכת לרופא משפחה ולהתייעץ עימו. האחרון יפנה אתכם לרופא מטפל מומחה (בהתאם למיקום כאב הבטן, כבן תחתונה, עליונה אלו תחומי התמצאות אחרים) שיבחן לעומק את מקור כאבי הבטן ויחליט על המשך טיפול לאחר אבחון מעמיק.