בישראל פועלות כיום ארבע קופות חולים: שירותי בריאות כללית, מכבי שירותי בריאות, מאוחדת וקופת חולים לאומית. כל תושב ישראל יכול לבחור באיזו קופה לקבל את שירותי הבריאות המוצעים וקופות החולים מחוייבות על פי חוק לקבל אליהן כל תושב ישראל, ללא התחשבות בגילו, מצבו הבריאותי וכל שיקול אחר.

אולם שירותי הבריאות הבסיסיים לפי חוק הבריאות הממלכתי רחוקים מלהיות השירותים היחידים המוענקים בקופות החולים. כיום מוצעים למבוטחי הקופות השונות ביטוחי בריאות משלימים, במגוון מסלולים, המבטיחים תמורת תשלום חודשי קבוע – הרחבה של שירותי הבריאות המוענקים, כיסויים מלאים וחלקיים של מגוון רחב של טיפולים ושירותים, וכן מגוון רחב של הטבות למבוטחי התוכניות השונות.

מסיבה זו עושות קופות החולים מאמצים רבים למשוך אליהן לקוחות חדשים ומציעות הטבות ומסלולים אטרקטיביים שיפתו לקוחות של קופות מתחרות לעבור אליהן, אולם האם כדאי לנו לעבור קופת חולים? התשובה הפשוטה היא לפעמים.

החלפת קופת חולים יכולה להיות החלטה משתלמת מאוד הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, כל אף ששירותי הבריאות הבסיסיים המוגדרים בחוק הבריאות הממלכתי מוענקים בצורה זהה בכל קופות החולים, הביטוחים המשלימים שמציעות הקופות השונות נבדלים זה מזה.

כיצד מתבצעת החלפת קופת חולים?

כיום מרבית קופות החולים ישמחו לבצע עבורכם את הליך החלפת קופת חולים, במידה והחלטתם לעבור אליהן והן אלו שיטפלו בכל נושא ההודעה על המעבר. מנגד אם תתבקשו או תעדיפו לעשות זאת בעצמכם תהליך החלפת קופת חולים הוא פשוט וקל לביצוע, בכל סניפי הדואר תוכלו לבקש טופס הודעת מעבר מקופה לקופה ובאמצעותו להודיע כי ברצונכם לעבור קופת חולים.

זכרו כי תוכלו להגיש בקשה למעבר בכל עת, אולם המעבר עצמו מתבצע 6 פעמים בשנה בלבד, כל חודשיים. כלומר, תוכלו להגיש את הבקשה מתי שתחפצו, אולם המעבר יכנס לתוקף רק בתחילת התקופה המתאימה.

מתי כדאי להחליף קופת חולים?

לא אחת, החלפת קופת חולים יכולה לאפשר לכם לשלם פחות תמורת הביטוח המשלים, או לקבל חבילת שירותים מקיפה שעונה בצורה טובה יותר על צרכיכם האישיים. עם זאת חשוב לזכור כי על אף שבאפשרותכם לעבור קופת חולים בפשטות יחסית, למרבית תכניות הביטוח המשלים תקופת אכשרה של מספר חודשים בטרם תוכלו להתחיל וליהנות מכיסוי הביטוח המשלים.

מסיבה זו מומלץ לעבור קופת חולים בתקופות בהן יוצאות הקופות במבצעי גיוס רחבים, שכן בתקופות אלו תקופות האכשרה קצרות למדי ולפעמים אף מבוטלות בכלל. שימו לב לפרסומים השונים של קופות החולים בטלוויזיה ובשלטי החוצות, ותוכלו לדעת מתי הכי משתלם לכם לעבור לקופה הנבחרת.

מנגד, לא מומלץ לעבור קופה כאשר אתם בעיצומו של תהליך רפואי כלשהו המכוסה על ידי הקופה בה אתם מבוטחים כרגע, שכן רוב הסיכויים שתאלצו לחכות תקופת זמן מסויימת עד שהקופה החדשה תסכים לכסות את התהליך.

להרחבה: קופות חולים באתר בתי חולים בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *