הנה הבעיה עם כאבי גב – אפשר לחכות שהטיפולים המורכבים יעבדו, והם יעבדו, אך הכאב מציק כאן ועכשיו, לכן ההתמודדות עימם לטווח הקצר מובילה לשיפור מהיר בתסמיני הכאב, וכוללת משככי כאבים, קומפרסים חמים וקרים, ותרגילים. נכון שצריך להתייעץ עם מומחה או פיזיותרפיסט, אך בינתיים יש להבין כיצד להקל את הכאב בזמן קצר.

ישנם מספר שיטות מפתח בהן ניתן להשתמש על מנת להפחית את מרבית כאבי הגב באופן יומיומי. אלו הם בעיקר טיפולים קצרי טווח, ובמקביל יש ללמוד יותר על מרכיבי הכאבים ולטפל בהם מהשורש.

שיטת Egoscue לכאבי גב

זוהי שיטת טיפול שהיסוד הבסיסי שלה פשוט: הכאב מתעורר כתוצאה מחוסר פעילות כרונית המחלישה שרירים מסוימים ומהדקת אחרים. שיטה זו עובדת על ידוענים וספורטאים מקצוענים שהתלהבו ממנה.

אלו התרגילים אותם יש לבצע בשיטת Egoscue:

שכיבה סטטית על הגב במשך חמש עד עשר דקות

עמידת שש למשך דקה

אנשים רבים סובלים מכאבי גב הנגרמים כתוצאה מכיפוף הגב הנובעים מהרגלי יציבה לקויה, או ישיבה רפויה. תרגיל זה מזכיר לחלק האחורי של הגוף כיצד להתארך כראוי.

מתיחת המפשעה עם רגל מורמת – למשך עשר דקות לכל צד

חיזוק רצפת האגן – למשך שש דקות

נקודות טריגר

המדע מאחורי נקודות טריגר מראה שכאבים כרוניים רבים בגוף נובעים ממתח שרירים. נקודות אלו הן נקודות "המקור" לכאבים והשיטה לעורר הרפיית הנקודות בגוף היא לקבל עיסוי עמוק, כואב מעט, המרגיע את האזור.

מה שמעניין בנקודות הדק הוא שלמרות שאתה סבור שיתכן שהכאב מגיע ממקור אזור מסוים, למשל הגב, לעיתים רחוקות זהו המקרה. בדרך כל השרירים הסובבים משובשים, ולא אזור הכאב. מצב זה נקרא כאב הפניה, וחשוב לזכור שהמקום הכואב הוא לעיתים קרובות נזק משני בלבד.

הקלת הכאב מתבצעת באמצעות גירוי נקודות אלו כחמש עד שבע פעמים במהלך היום, למשל חצי דקה עד דקה בכל פעם. אנשים רבים מדווחים על הקלה בכאב לאחר שימוש קבוע בנקודות טריגר לאורך כל היום. טיפול זה מעט מסובך, היות ולוקח זמן למצוא את הנקודות.

אולי יעניין אותך גם:

גלו את יכולות הריפוי המופלאות של הרפואה הטבעית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *