ירידה במשקל אינה משימה קלה, אך הקפדה על הפחתת משקל גוף מציגה בדרך כלל סדרת קשיים חדשים שמובילים לדיאטהטיפים יעילים לשמירה על הדיאטה ועל הגזרה חמורה. מחקרים הראו כי בין שמונים ל-95% מהמשקל שאבד בדיאטה, חזר לאחר השיבה לאכילה רגילה, כשבמקרים רבים אנשים צוברים משקל רב יותר מכפי שהיה לפני הדיאטה.
המפתח לשמירת המשקל הוא הקפדה על הרגלי אורח חיים בריאים, וחזרה עליהם מדי יום. שמירת משקל תקין דורשת מאמץ ומחויבות, שינויים בהרגלי האכילה, פעילות גופנית ובריאות נפשית. טיפים אלו יסייעו לכ לשמור על הדיאטה ולהקפיד על אתגרים חדשים על מנת לשפר את הכושר והבריאות.

טיפ #1 הפסיקו עם דיאטות דלות מדי בקלוריות

ירידה במשקל באמצעות דיאטות נמוכות ביותר בקלוריות עשויה להמיט הרס על חילוף החומרים, מה שמוביל לעייפות כרונית, דיכוי תפקוד מערכת החיסון ובלטות התריס, ופגיעה בכליות.
אם אתם אוכלים פחות ומתעמלים יותר על מנת לרדת במשקל, הגוף מגיב באמצעות הגברת התיאבון והפחתת קצב חילוף החומרים במנוחה, מה שמקשה יותר על הירידה במשקל. כדי לשמור על הירידה במשקל, אתם חייבים ללמוד לאכול ארוחות מלאות, מאוזנות, המורכבות מחלבונים רזים, שומנים בריאים ושפע פירות וירקות.

טיפ #2 הכירו בהתקדמות ובשיפורים, גם הקלים ביותר

שמירה על הדיאטה ניתנת לביצוע באמצעות ביסוס שגרת הרגלים בריאים שהופכים לחלק מאורח החיים החדש. ככל שהזמן חולף והכושר והבריאות ממשיכים להשתפר, חשוב להכיר בהתקדמות ולהמשיך לתגמל את התוצאות.
הציבו מטרות שבועיות וחודשיות, ותגמלו את עצמכם כשאתם משיגים את המטרות. סיימתם את האימונים להם התחייבת? אתם יכולים לנוע ללא כאבי גב? האם סוף סוף התחלתם לראות את שרירי הבטן מעוצבים? תנו לעצמכם תפיחה על השכם וחגגו!

טיפ #3 הקפידו על שינה טובה, רצופה ואיכותית

אם אתם סובלים מחוסר שינה, גופכם אינו מסוגל לשמור על תיאבון רגיל ועל לוחות זמני אכילה. ההורמונים אינם מאוזנים, מנגנון הרעב מגורה, וייצור הלפטין פוחת, מה שמדכא את התיאבון.
אם אתם מרבים לישון פחות משבע שעות בלילה, מחקרים מראים שיתכן שאתם נמצאים בסיכויים גבוהים יותר בשלושים אחוזים לסבול מהשמנה, בהשוואה לאנשים שישנים תשע שעות או יותר. הימנעו מצפייה בטלוויזיה או עבודה בחדר השינה, ושמרו על סביבת שינה קרירה, חשוכה ושקטה על מנת לקבל את איכות השינה הטובה ביותר.

טיפ #4  אל תישארו רעבים מדי לעולם

הרעב הוא דחף ראשוני אותו קשה להכחיש. כשאתם רעבים, קשה לדחות את הצורך בסיפוק עד שמוצאים מזון בריא. כתוצאה מכך, אתם אוכלים כל דבר ובדרך כלל מצטערים על כ. תכנון ארוחות וחטיפים עובד פלאים למניעת רעב אינטנסיבי שיכול לשבש את הכוונות הטובות לאכול נכון.
תמיד קחו איתכם חטיפים בריאים, כגון מעט שקדים שאינם קלויים, ביצה קשה ומספר קרקרים מחיטה מלאה, יוגורט או רבע כוס חמוציות. אל תוותרו על ארוחות ואל תאכלו חטיפים במקומן.

טיפ #5 הקפידו לשלב באורח החיים פעילות גופנית

אם אתם מעוניינים לשמור על הירידה במשקל, עליכם להקפיד על פעילות גופנית ולהמשיך לנהל אורח חיים בריא. רק בגלל שהשגתם את המטרה, אין פירוש הדבר שאתם יכולים לסגת ולשוב להרגלים ישנים.
כלל האדום, כתום וירוק – בכל ארוחה, הקפידו לכלול מזונות הכוללים צבעים אלו. באמצעות התמקדות במזונות אלו, תוכלו להבטיח אכילת מזונות שאינם משפיעים על הגברת הקלוריות. הבונוס הוא שפירות וירקות צבעוניים משפיעים על מראה עור בריא, צעיר וזוהר.
לאכול ביס אחד פחות – פעולה זו בכל ארוחה יכולה לחסוך כ-75 קלוריות ביום, שפירושן הפחתה של כמעט שמוה קילוגרמים בשנה אחת!

טיפ #6 אכלו נכון גם לאחר אימוני כושר

אנשים נוטים להעריך באופן מוגזם את כמות הקלוריות אותה הם שורפים במהלך פעילות גופנית. כשאתם מעריכים באופן שגוי את הקלוריות שאתם שורפים במהלך האימון, אתם עלולים לאכול יותר מכפי שאתם צריכים, מה שמקשה על תחזוקת ההרזיה.
אימון בעצמה גבוהה עלול לגרום לאנשים לאכול יותר, ופעילות גופנית מתונה עשויה להיות המפתח למצב בקרת משקל קל. על מנת לראות כמה קלוריות בממוצע אתם שורפים במהלך פעילויות יומיומיות ופעילות גופנית, התייעצו עם תזונאית ומאמן כושר. תוכלו לראות כמה קל לחסל את הקלוריות ששרפתם במהלך אימון, רק עם מספר נגיסות נוספות במהלך היום.

טיפ #7 היגמלו ממלח אחת ולתמיד

מלח הוא תורם משמעותי לעלייה במשקל ולעיתים קרובות הוא הסיבה בגללה המספרים במשקל אינם יורדים. ישראלים וטים לצרוך כפליים מלח מכפי שהם צריכים מדי יום, מה שמוביל לעלייה במשקל, נפיחות וחוסר יכולת לרזות.
מלח עשוי לגרום אף לתחושת רעב וצמא מוגברים, כך שמומלץ לבדוק את תוויות המזון לגבי רמות נתרן גבוהות, ולבחור מזונות טריים במקום מזונות ארוזים או מזונות במסעדות.

טיפ #8 שתו מים והרבה

המים חיוניים לשמירת לחות הגוף. הצרכים של כל אדם משתנים, אך הכמות היומית המומלצת היא שבע כוסות מים ביום. המים ממלאים את הקיבה כך שתרגישו מלאים ותזדקקו לפחות קלוריות. מצאו את השיטות המעניינות הטובות ביותר לשתות יותר מים.

 

אולי יעניין אותך גם:

תזונה נכונה לסובלים מקנדידה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *