אבחון קנדידה באמצעות מכשיר מיוחד

הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת על קנדידה הוא שהיא נמצאת בגוף של כל אחד מאיתנו: המדובר הוא בשמר (פטריה), שבמצב המאוזן לא אמורה לגרום נזק לגוף.

הבעיה מתחילה כאשר דברים משתבשים, והפטריה מתחילה לתקוף את הגוף. המימדים שלה גדלים, היא מייצרת גזים ואף מפרישה לזרם דם רעלים. מכאן ועד לסיבוכים גופניים לא פשוטים הדרך אינה ארוכה כלל, למרבה הצער.

גורמי הסיכון לבעיה

עוד לפני שמדברים על אבחון קנדידה, צריך לשאול מיהם האנשים שנמצאים בקבוצת סיכון לסבול מהבעיה. אותם אנשים כמובן צריכים להיות עם האצבע על הדופק כל העת, להיות ערים לתסמינים האפשריים (ראו בהמשך) ולבצע את בדיקות האבחון בתדירות גבוהה יחסית.

גורם הסיכון הראשון הוא תרופות אנטיביוטיות, בעיקר במקרה של שימוש ארוך טווח בתרופות אלה. הסיבה היא שהאנטיביוטיקה מחסלת את שלל אוכלוסיית החיידקים בגוף, כולל חיידקי הפלורה הטבעית. ללא החיידקים האלה "פשוט" הרבה יותר לקנדידה לגדול ולהתפתח למימדי ענק.

אנשים המשתמשים בסטרואידים נמצאים אף הם בקבוצת סיכון מוגבר למחלת הקנדידה. תפקיד הסטרואידים גם כאן הוא חיובי: להקטין תהליכים דלקתיים בגוף, ובכך להתמודד עם שורה ארוכה של בעיות. אלא שהסטרואידים עלולים להביא לכשלים חיסוניים בגוף, לביטול מנגנוני ההגנה מפני הקנדידה ולהעלאת הסבירות לסבול ממנה.

הכשל החיסוני שבכוחו השלילי להביא לקנדידה עלול להיגרם גם עקב טיפולים כימותרפיים, מחלת האיידס, סוכרת, מחלות במח העצם ועוד.

הבעיה: לא פשוט לאבחן קנדידה

התמונה הופכת למורכבת יותר כאשר מתבוננים בכך שאבחון קנדידה אינו דבר פשוט. יש לקנדידה רשימה ארוכה מאד של תסמינים אפשריים, כשהבעיה העיקרית היא שהתסמינים האלה נוטים להיות כלליים ועלולים לאפיין הרבה מאד בעיות ומחלות אחרות.

בין היתר מדובר כאן על דלקות בדרכי השתן, הטלת שתן דחופה, גזים, נפיחויות, כאבי בטן, כאבי פרקים, דלקות שרירים, דלקת ערמונית (אצל גברים), הפרשות לבניות, גרד וצריבה בנרתיק  (אצל נשים) – והרשימה עוד ארוכה.

התוצאה היא שרבים עלולים לסבול מקנדידה התוקפת את הגוף שלהם, מבלי שהם מודעים לכך. גם כשהם ניגשים לרופא לצורך אבחון כללי, הוא עלול לפספס את הבעיה או לחשוב שמדובר בכשל אחר של הגוף.

החדשות הטובות: יש פתרון

הטכנולוגיה נכנסה לתמונה במהלך השנים, ושינתה לטובה הרבה מאד תחומים רפואיים. גם כשזה נוגע לאבחון קנדידה, יש כיום שיטה שמאפשרת גילוי מהיר ויעיל של בעיות בקנדידה, יחד עם הרבה מאד בעיות אחרות – למעשה, המכשיר שעומד במרכז השיטה סורק במשך דקות ספורות למעלה מ-600 איברים מ-13 המערכות של הגוף באבחון ממוחשב.

המכשיר מונע שימוש בשלל שיטות אבחון, מה שכמובן מקל על המטופלים שלא צריכים לעבור בדיקה אחרי בדיקה כדי לדעת מה לא בסדר איתם, ולא מסתכנים בכך שהתוצאות של הבדיקות השונות יהיו אצל אנשי מקצוע שונים.

המכשיר הזה עונה לשם Global Diagnostics, מפותח על ידי חברת VITATEC ונעשה בו שימוש במרפאות ביו קיור. הוא מציע בדיקה מהירה ולא פולשנית, שאינה כוללת בתוכה כאבים מכל סוג וגם לא תופעות לוואי שליליות. הבדיקה הזו מתאימה לכל אחד, כולל ילדים – למרות זאת יש להדגיש שהקנדידה מתפתחת לרוב בגילאים מאוחרים הרבה יותר.

בין הדברים שהבדיקה של גלובאל דיאגנוסטיקס מגלה אפשר למנות פתוגנים שונים, כולל וירוסים, בקרטיות ופטריות, בתוכן כמובן קנדידה. הבדיקה בוחנת את כמות פטריית הקנדידה בגוף, כך שניתן בקלות לדעת האם יש כאן בעיה שמצריכה טיפול, או שמא במצב תקין. בביו קיור מוצעים גם פתרונות מקיפים להתמודדות עם הבעיה, למשל פתרונות משדה המשחק הנטורופתי.

לקריאה באותו הנושא: תזונה נכונה לסובלים מקנדידה