חוות דעת רפואית בתחום הפלסטיקה

חוות דעת רפואית ממומחה ברפואה פלסטית עוסקת באדם הסובל מבעיה הקשורה בתחום זה.

תחום הפלסטיקה עוסק בעיקר בתחום האסתטיקה. מקרים רפואיים המטופלים על ידי פלסטיקאים כוללים בין השאר מומים מולדים כגון שפה שסועה או הפרעות בצורת הגולגולת. תחום נוסף בו עוסקים הפלסטיקאים כולל נפגעי כוויות וחולים עם חוסר עור מסיבות שונות. בנוסף עוסקים הפלסטיקאים בתחום הידוע והמוכר של ניתוחים אסתטיים כגון ניתוחים לשינוי צורת האף, העלמת קמטים, מתיחות פנים ועוד. להלן מידע חשוב שהתקבל מהמרכז לחוות דעת רפואית:

הצורך בחוות דעת רפואית מקצועית

חוות דעת בתחום זה יכולה לשמש הן לצורכי ביטוח לאומי בחולים הסובלים מנכות או לצורכי תביעה לרשלנות רפואית במידה וזו קיימת.

חוות הדעת סוקרת את מהלך האבחנה והטיפול אותם עבר החולה. בהמשך תסקור חוות הדעת את הידע הרפואי בתחום הנדון ולאחריו תקבע חוות הדעת את הנזק או הנכות שיש לחולה והאם קיימת לדעתו רשלנות בטיפול בחולה.

ביטוח לאומי

חולים הסובלים מנכות כלשהי יכולים לתבוע את הביטוח הלאומי בכדי לקבל קצבת נכות ובכדי לקבל פיצויים במידה והם נפגעו בעבודה. דוג' למקרה כזה היא אדם שסובל מכוויות קשות המונעות ממנו לעבוד הן מסיבות אסתטיות והן מסיבות מגבילות, כגון שהכוויות מפריעות לטווח התנועה של ידיו או רגליו.

במקרים כאלה חוות דעת רפואית פרטית יכולה לשכנע את הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי שאכן קיימת נכות המונעת מהתובע לעבוד ויכולה להשפיע על אחוזי הנכות שיקבעו לתובע.

רשלנות רפואית

במקרים מסוימים, תוצאות טיפולים פלסטיים אינם מרצים את החולה. במקרים מסוימים ייתכן וחוסר שביעות הרצון נובעת מכך שהטיפול שעבר החולה לא נעשה בצורה מיטבית. במקרים אלה קיימת עילה לתביעה לרשלנות רפואית.

בכדי לקבוע שאכן הייתה רשלנות במהלך הטיפול יש להציג בפני בית המשפט חוות דעת רפואית של מומחה בתחום שיקבע שאכן הטיפול שניתן לא היה מיטבי ושטיפול בדרך אחרת היה מביא לתוצאות אחרות. על פי חוות דעת זו יקבע השופט האם יש הצדקה לתביעה והאם לפסוק פיצויים למטופל ועל כן יש לחוות הדעת חשיבות מכרעת בתביעה.

להופעה האסתטית חשיבות מכרעת בעיני המטופל ויש חשיבות רבה שהמטופל יהיה שבע רצון מתוצאות הטיפול. קיימים מקרים בהם מתחייב הצוות הרפואי שטיפול פלסטי מסוים יניב תוצאות מסוימות ועל פי זה מבוססות ציפיות המטופל והחלטתו לעבור את הטיפול. במידה והצוות לא עמד בהתחייבותו המטופל יכול לבחור לתבוע את הצוות על כך. במקרים כאלה חוות דעת רפואית מקיפה, תוכיח מתוך התיק הרפואי כי אכן הצוות התחייב לתוצאות מסוימות ושאכן תוצאות אלה לא מתקיימות לאחר הטיפול. בלי הוכחות כאלה יתקשה השופט לקבוע שאכן מגיע לחולה פיצוים בעקבות חוסר שביעות רצונו.  מידע נוסף – רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

חוות דעת נוספת

לעיתים חולים רוצים לקבל חוות דעת נוספת לפני שהם עוברים פעולה רפואית כלשהי שכוללת סיכונים ויכולה להשפיע רבות על המראה החיצוני. לרופאים שונים יש גישות שונות ודעות שונות ולכן קבלת חוות דעת שניה היא דבר מקובל. במקרים אלה ניתן לפנות לפלסטיקאי בכדי לקבל חוות דעת רפואית נוספת בתחום זה.